Leitmanova „asfaltová rely na kopci“

Na Ústeckej21-ke očakáva Samo Leitman pokračovanie nádherného súboja s Jarom Dubóczim. Oplatí mu tesnú porážku zo Slovakia Ringu?


Začiatkom apríla vyštartoval Samuel Leitman na Slovakia Ringu do svojej prvej majstrovskej sezóny pretekov automobilov do vrchu. Po vlaňajšom úspechu v Slovenskom kopcovom pohári to mladý Prievidžan vzal mimoriadne poctivo a bol príjemným prekvapením, keď som svojim Seatom Leon TDI statočne držal krok so skúseným Jarom Dubóczim. V polovici mája teraz na mladú slovenskú nádej čaká ďalšia výzva v podobe druhého podniku Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV), ktoré sa jazdia v jednom z najstarších a najvýznamnejších miest pardubického kraja, v Ústí nad Orlicí – Ústecká21. 


Trať v hustom, priam rozprávkovom lese, má všetko čo sa od správnej, vyzývavej trate očakáva. Na radosť väčšiny slovenských posádok sa do nášho národného kalendára vrátila vlani po trojročnej kovidovej prestávke. 

„Celá trať je nádherná a veľmi mi sedí,“ netají pretekár LeitTDIman Teamu, pre ktorého to vlani boli len druhé skutočné preteky automobilov do vrchu v jeho rozbiehajúcej sa kariére. „Začína sa rýchlou pasážou, kde nechýbajú široké zákruty. Potom sa postupne zužuje a prichádza nádherná technická pasáž. Hore je to už len cesta pre jedno auto, kde treba poriadne dávať pozor na správnu stopu. Trať je síce krátka, no veľmi si ju užívame. Pripomína mi asfaltovú rely na kopci.“ 


Samo Leitman vlani pod rozhľadňou Andrlov Chlum jasne zvíťazil vo svojej Skupine NP3 (SKP), no tentoraz to bude o niečo väčšia výzva. Na štarte nebude chýbať ani jeho vzor a zároveň veľký rival pre aktuálnu sezónu, skúsený Jaro Dubóczi. 

„Teším sa na pokračovanie nášho súboja z úvodného podniku. Dám do toho všetko a uvidíme, či to bude na Jara stačiť,“ potmehúdsky hádže Prievidžan rukavicu do súboja svojmu súperovi a kamarátovi.


Usporiadatelia pred štartom súťažného víkendu hlásia účasť cez sto prihlásených vozidiel a očakávajú sa parádne výkony v českom aj slovenskom šampionáte, ktoré sa budú znova jazdiť súbežne. Po netradičnom Ringu sa formát víkendu vracia do dvojdňového rozmeru, keď sa po obidva dni budú dopoludnia jazdiť dve tréningové jazdy a popoludní dve súťažné jazdy. Prvé pretekárske auto vyrazí na 3650 metrovú trať v sobotu 18. mája 2024 o ôsmej hodine ráno.


Ľuboš Kašický

Partneri tímu